Onze 1e fietsreis 18/05/20 - 20/05/2020

25 mei 2020 - Rijswijk, Nederland

Op 18 mei zijn we begonnen aan onze allereerste fietsreis.

Eigenlijk zouden we een week naar London gaan, om daar ons 25 jarig huwelijk te vieren. Een treinreis en hotel waren al geboekt. Helaas heeft Corona roet in het eten gegooid. Het was dus tijd voor een ander plan, omdat een zilveren jubileum niet zomaar voorbij mag gaan. Als eerste hebben we een leuk hotel gezocht en gevonden. Het werd De Vreemde Vogel in Vlaardingen.  Een oude boerderij waarbij op de land diverse "kamers" zijn neergezet. Zo staan er o.a.Vogelhuisjes, Struisvogels, een Pipowagen en een huisje met aanlegsteiger. Het "huisje met aanlegsteiger" zou ons onderkomen worden voor twee nachten.

Nu is Vlaardingen niet zo heel erg ver van Rijswijk verwijderd om het fietsen daar naar toe een fietsreis te noemen. 18 kilometer is voor ons allebei woon>werk>woon fietsverkeer. We besloten om met een flinke omweg naar Vlaardingen te fietsen. Van Rijswijk via Kinderdijk naar Vlaardingen. Een afstand van ongeveer 90 kilometers.

Op zondagavond hebben we de bagage ingepakt. We gebruiken allebei twee fietstassen die aan de zijkanten van de bagagedrager hangen en een rugzak op de drager.